reklama

Štyri mesiace na Islande

Vraciam sa domov. Teda na Slovensko. Doma sa teraz cítim na Islande. Končí sa môj štvormesačný kontrakt na prácu dobrovoľníka. Je mi to ľúto. Idem si vytlačiť palubnú vstupenku. Ale nejde to. Piloti spoločnosti Icelandair vyhlásili štrajk. Môj zajtrajší let je zrušený.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Zajtra nebudem obedovať v Londýne. Večer neuvidím moju rodinu. Mením plány a preobjednávam si letenku z Londýna. Icelandair mi ponúka vrátenie peňazí. Iné spojenie ale na rýchlo z Islandu nejde zohnať. Preto poletím v sobotu. A z Londýna v nedeľu. Našťastie piloti budú štrajkovať len 12 hodín. Nedávno štrajkovali islandskí učitelia, stretávala som ich v horúcich bazénikoch. Trvalo to dva týždne.

Som vyčerpaná zo zariaďovania nového letu a nocľahu v Londýne. Moja MasterCard nebola zo strany British airways akceptovaná. Nakoniec všetko dobre dopadlo a tak môžem ísť s mojou talianskou priateľkou Annaritou do Harpy. Je to nádherná moderná budova pri prístave. Dáme si kávu a obrovský čokoládový zákusok. Potom si kúpime lístky na Á vit. Je to tanečné predstavenie s koncertom skupiny GusGus. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Á vit
Á vit 

V piatok pri balení nachádzam drobné suveníry. Sú tam kamienky z čiernej pláže, sušené ryby a drobné kryštály krištálu z Eskifjordur, japonská kaligrafia a pamätná minca z ruskej olympiády. Niekomu som povedala, že tak šťastná ako na Islande za štyri mesiace som nebola ostatné štyri roky. Nebolo to ďaleko od pravdy. Keď si premietnem pohľady na krajinu, sobov, veľryby a polárnu žiaru, Islanďanov a Sónar festival boli to obrovské návaly šťastia. Pri práci som stretla veľa ľudí z celého sveta. Mala som možnosť zistiť, ako žije generácia mojej dcéry. Ak vám na všetko budem odpovedať: “Cool!” chápte ma, prosím.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Večer o desiatej ideme na prestavenie do Harpy. Slnko pomaly zapadá. Do sály nás nevpustili. Čakáme na prízemí. Cez sklenenú stenu je pohľad na západ slnka až dojímavý. Náhle sa všetci nahrnú do jednej časti miestnosti. Pozorujeme muža ležiaceho na stolíku v malom bazéniku vonku. Medzitým sa ozve klavír. Hrá na ňom svetlovlasý Viking Högni Egilsson v dlhom bielom kabáte. V obrovskom prútenom kresle pojedá ananásy Stephen Stephensen alias President Bongo niekedy tiež President Penis. Celá miestnosť je plná tanečníkov. My diváci zmätene pobiehame z miesta na miesto. Nevieme, ako si nič nenechať ujsť. V strehu musíme byť počas celého predstavenia. Ani po presune do sály nevieme, kde sa treba pozerať. Tanečníci a speváci sú za presklenenými dverami zvonku sály alebo na pódiu, medzi nami, či na balkónoch. Nie prvý raz na Islande mám pocit, že tu funguje kúzlo.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Západ slnka pohľad na prístav z Harpy
Západ slnka pohľad na prístav z Harpy 

Trošku kúzla som si doviezla aj domov. Môj sprievodca ma zaviedol na tajné miesto, kde pramení bublinkujúca voda mladosti. Nejako sa mi po nej rozsvietilo a už si nepripadám ako Macko Pú. Už viem čo chcem v živote. Držte mi prosím palce, nech na to nezabudnem.

Lucie Meisnerová

Lucie Meisnerová

Bloger 
  • Počet článkov:  48
  •  | 
  • Páči sa:  52x

Matka bez portfeje a vášnivá islandofilka, ktorá sa bojí karuselových dverí. Poobede si vychutná silné espresso a rada chodí do kopca. www.radostnapraca.sk Zoznam autorových rubrík:  HľadanieSúkromnéSpoločnosť

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu