reklama

Ako presťahovať knihomoľa

Nie som človek, ktorý by hromadil veci. Na pol roka mi stačil jeden veľký kufor a to som ešte niektoré veci z neho ani nevyužila. Ale pri sťahovaní to nie je o tom čo potrebujeme, ale o tom, čo všetko máme.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (16)

Každý štvrtok si otec kupoval novú knihu a väčšinou nezostal pri jednej. Dodnes sa mi sníva, ako sme ich balili, keď sa rodičia sťahovali. Všetky knihy sme pretriedili, rozdali alebo zabalili. Celí šťastní sme vošli do druhej miestnosti a tam stáli ďalšie knižnice.

Ja som si na knihy z môjho trojizbového bytu zaobstarala obzvlášť pevné krabice z Ikea. Na boku mali obrázok sťahovacieho auta a hrdý nápis do 30 kg. Podarilo sa mi každú knižnicu z jednotlivých izieb napratať do dvoch krabíc. Bola som na seba veľmi pyšná. Až kým som plnú krabicu nechcela zdvihnúť. Nešli mi prestrčiť prsty do úchytiek a keď som sa tam prepracovala, odtrhli sa. Bohužiaľ do krabíc sa zrejme zmestilo podstatne viacej ako 30 kíl kníh. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Knihy som prevážala ešte pred sťahovaním. Nakladala som ich na rudlu. Tento vynález si neviem vynachváliť. Aj keď som niekedy musela skrátiť rúčku. Príliš ťažké krabice sa nechceli len tak nakloniť. Hrozili, že ju zlomia. Do výťahu to išlo hravo. Ale naša bytovka má zvýšené prízemie. Preto ma čakali schody. Našťastie je na nich rampa pre kočíky. Po nich som krabice stiahla takmer bez problémov. Iba zo dve sa snažili byť rýchejšie ako ja. Pri štvrtej sa dá povedať, že mi to už išlo hladko. Bolo to vidno aj na susedovom uznanlivom pohľade, pofajčieval práve na priedomí.

Aj keď sa snažím kupovať menej kníh, ako kedysi môj otec, krabice zapratali skoro celú prenajatú pivnicu. Mnohé z tých kníh už nikdy nebudem čítať, veľa z nich som čítala viackrát a niektoré stále čakajú na prečítanie. Napriek tomu som vedela vytriediť len zopár ženských románov. Nie je to ako so šatami, športovými potrebami alebo nábytkom. Knihy so mnou zostávajú po celý život.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Pamätná doska pri príležitosti nášho vysťahovania.
Pamätná doska pri príležitosti nášho vysťahovania. (zdroj: Jan Meisner, koláž)
Ježiško nám doniesol prekvapenie, hromadu kníh.
Ježiško nám doniesol prekvapenie, hromadu kníh. (zdroj: Květoslava Meisnerová)
Puberta lepšie ubieha s knihou v ruke.
Puberta lepšie ubieha s knihou v ruke. (zdroj: Květoslava Meisnerová)
Lucie Meisnerová

Lucie Meisnerová

Bloger 
  • Počet článkov:  48
  •  | 
  • Páči sa:  52x

Matka bez portfeje a vášnivá islandofilka, ktorá sa bojí karuselových dverí. Poobede si vychutná silné espresso a rada chodí do kopca. www.radostnapraca.sk Zoznam autorových rubrík:  HľadanieSúkromnéSpoločnosť

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu